Aktiviteter / DTF Showteams / DTF Showteam Sjælland

DTF Showhold Sjælland

Vi fra det Sjællandske Show team er en blandet skare af ryttere, kuske og heste der er debutanter, erfarne og dem midt imellem.

Til træningerne går humøret højt samtidig med at vi har ambitionerne om at levere et godt og vellykket show. Vi elsker vores heste og vi elsker at snakke om deres særheder og gode sider. Her på holdet tager vi imod alle med smil og interesse, der er altid plads til en Tinker mere 😊

Vi mødes ved udgangen af det show år der er gået, for at finde på nye ideer og kostumer til næste års show sæson, her tager det typisk fart og de gode ideer er mange. For os handler det ikke om hvorvidt du har tusind års erfaring på hesteryg eller i en vogn, om din hest er ung eller gammel. For os handler det om, at kunne grine sammen, ride sammen og vise vores skønne stabile heste frem som et hold, så vi kan blive ved med at holde vores plads på de sjællanske dyreskuer og være dem folk snakker om efter vi er redet ud af de store ringe.

Ønsker du at blive en del af holdet, så ring eller skriv til Foreningens showansvarlige fra bestyrelsen Sussi Kimma Svendsen.  Du finder kontaktinformationen til hende HER :)

Er du på dyreskuerne hvor DTF Show Team Sjælland også er, enten med eller uden Tinker så kom endelig forbi stalden og snak med os 😊

Mange hilsner fra Showkoordinator på DTF Show Team Sjælland, Katja Damsgaard.

Vi søger ryttere og heste!

Vi laver hvert år et nyt program med nyt tema og musik.
Og vi har altid plads til flere nye ryttere og heste.

Vi træner 6-7 gange i løbet af foråret, primært i Roskilde, og alle kan være med.

Det eneste krav er at hesten er kåret i DTF og du selv er medlem af DTF.
Du må påregne et mindre gebyr for deltagelse (kostumer, showbokse osv)

Så hvis du syntes dette lyder som noget for dig og din hest - og du vil have en super oplevelse, dejlige minder, samt vise din skønne Tinker frem for en fyldt ring på Roskilde dyrskue, så er det nu du skal tilmelde dig og blive en del af DTF Showteam Sjælland.

Kontakt og Tilmelding skal ske til:

Showansvarlig i bestyrelsen

Showteamet 2024 består af:

Showkoordinator:

Katja Damsgaard

Showryttere og heste:

Katja Damsgaard på Cormac Na Nog

Jeanette Nyboe Larsen på Bakkegårdens Junior Wellington

Mie Nielsen på Zadkiels Dreaming Disa

Annette Hedlund på Hedlunds Royal Emmalie

Michelle Olsson på Cillbarra Crackers

Justina på Hedlunds Zejr

Kuske og heste:

Bitten Greisen med Satin´s Acacia

Anika Dunager Med Satin's Con Trast

Annette Hedlund på Hedlund's Royal Emmalie

Mit navn er Annette. Jeg er født i 1994, og gift med Kenneth. Sammen bor vi på vores gård i Vemmelev, sammen med vores børn og 10 tinkere.
Hedlund's Royal Emmalie er første fødte af egen avl i 2014. Til dagligt rider vi dressur på LA niveau, og kører hestevogn på Middelsvær niveau.
Første gang jeg red med på showholdet var på Emmalies mor, Valentins Emma, i 2012. Emmalie og jeg har været på showholdet siden 2021, og vi elsker hver evig eneste gang vi har træningen og er afsted sammen på Roskilde Dyrskue og Landsskuet!

Showryttere:

Katja Damsgaard og Cormac Na Nog.
Max og jeg har dannet par siden April 2012 og har været deltagende på showholdet siden 2018. Vi glæder os hvert år til at være deltagende på de danske skuer rundt i hele landet.

Jeanette Nyboe Løje på Bakkegårdens junior wellington.
Jeg er 25 år, gift og har lige fået en datter i Januar 2022. Jeg bor i Rønnede på Sjælland
Junior er en stor dreng på snart 13 år. Jeg har haft ham siden han var 1,5.
Jeg rider primært dressur på ham. Men han er en bundstabil dreng, der kan det meste.

Mie Nielsen og Zadkiels Dreaming Disa.

Michelle Olsson og Cillbarra Crackers (Skæg)
Vi har dannet par siden 2018. Vi deltog for første gang på showholdet i 2022, og Skæg bliver til dagligt brugt som spring-, dressur- og kørehest.

Anna Brandt og Lillevangs Amazing Grace
Vi har været makkerpar siden 2011 og været en del af DTF showteam siden 2012, dog med at pars års pause undervejs. Vi elsker at deltage i dyrskue og store hestedag. Grace nyder at komme på tur og vise sig frem

Showkuske:

Satin's Acacia 10 år hoppe. Acacia har været i vores hænder siden siden 2016, og været på showholdet siden 2019. Hun bliver brugt som både kørehest og ridehest. Kusk: Bitten Greisen / Groom Rebecca Greisen

Anika Dunager og Satins Con Trast
Vi har dannet par siden 2015 hvor vi indtil nu har deltaget i stort set alle dyrskuer og kåringer vi kunne, så nu skal vi da også prøve showholdet. Tralle som han til dagligt kaldes bliver brugt i avlen og som køre/ride hest og yder altid sit bedste. Vi glæder os til mange shows med vores skønne racer samt fantastiske mennesker.