Aktiviteter / DTF Showteams / DTF Showteam Sjælland

DTF Showhold Sjælland

Vi fra det Sjællandske Show team er en blandet skare af ryttere, kuske og heste der er debytanter, erfarne og dem mit i mellem.

Til træningerne går humøret højt samt ambitionerne for at levere et godt og vellykket show. Vi elsker vores heste og vi elsker at snakke om deres særheder og gode sider. Her på holdet tager vi imod alle med smil og interesse, der er altid plads til en plethest mere 😊

Vi mødes ved udgangen af det show år der er gået, for at finde på nye ideer og kostumer til næste års show sæson, her tager det typisk fart og de gode ideer er mange. For os handler det ikke om at du har tusind års erfaring på en hesteryg eller i en vogn, om din hest er ung eller gammel. For os handler det om at kunne grine sammen, ride sammen og vise vores skønne stabile heste frem som et hold, så vi kan blive ved med at holde vores plads på de sjællanske dyreskuer og være dem folk snakker om efter vi er redet ud af de store ringe.

Koordinaterne for holdet er Louise Læsøe og Katja Damsgaard. Så ønsker du at blive en del af holdet, så ring eller skriv endelig til os. Er du på div. dyreskuer enten med eller uden Tinker så kom endelig forbi stalden og snak med os 😊

Dansk Tinker Forenings Showteam Sjælland.

Vi søger ryttere og heste!

Vi laver hvert år et nyt program med nyt tema og musik.
Og vi har altid plads til flere nye ryttere og heste.

Vi træner 6-7 gange i løbet af foråret, primært i Roskilde, og alle kan være med.

Det eneste det krav er at hesten er kåret i DTF og du selv er medlem. Du må påregne et mindre gebyr for deltagelse (kostumer, showbokse osv)

Så hvis du syntes dette lyder som noget for dig og din hest - og du vil have en super oplevelse, dejlige minder, samt vise din skønne tinker/irish cob/gybsy horse frem for en fyldt ring på Roskilde dyrskue, så er det nu du skal tilmelde dig og blive en del af DTF Showteam Sjælland.

Spørgsmål s
ke til:

Katja Damsgaard
Email: paapaya_mig@hotmail.com

Louise Læssøe
Email: cody2806@hotmail.com

Tilmelding skal ske til:

Showansvarlig i bestyrelsen
Pia Quvang Alsløw Nielsen
Email: webmaster.dtf@gmail.com

Showteamet 2020 består af:

Showkoordinatorer

Katje Damsgaard

Louise Læssøe

Showryttere/kuske og heste

Louise Læssøe på Asgaards Gipsi King

Katja Damsgaard på Cormac Na Nog

Helen Buch Andersen på Butler fra Bringstrup

Jeanette Nyboe Larsen på Bakkegårdens Junior Wellington

Mie Nielsen på Zadkiels Dreaming Disa

Sussi Kimma Svendsen på Monster Kennedy

Vicki Solvang Johansen på Kaili

Freja Schjerning på Connery

Kuske:

Bitten Greisen med Santin´s Acacia

Flemming Anders Olsen med Daylight af Sortemosegaard og Ida

Julie mader Von eberlein med Harvey

Cirkeline Bloch med MC

Camilla Rubin som hjælper

Showryttere:

Asgaards Gipsy King 5år og skal ride sin anden sæson som showhest.
Han rides af Louise Læsøe. King er udpræget familie hest, og bliver brugt til hygge, eller andet som frister os.

Katja Damsgaard og Cormac Na Nog.
Cormac og jeg har dannet par siden april 2012, og har været showryttere siden 2018. Han er efter Angus Mc Oc og Cormac gik en flot kåring i Dansk Tinker forening hvor han blev kåret med dagens bedste samarbejdsvilje og fik fløj titlen.

Butler fra Bringstrup.
Butler er en 11årig vallak, som er deltaget på holdet i 3år. Han er allround hest, og bliver brugt til både spring og dressur. Han er en bund stabil herre, og tager imod alle udfordringer han møder på sin vej.
Ejes og rides af Helen Bech Andersen.

Junior 11 år
Skal ride sit 3 show år.
Går til dagligt dressur, men kan lidt af det hele, og har prøvet lidt af hvert.
Ejer Jeanette Nyboe Løje
Har haft junior siden han var 1,5 år.

Zadkiels Dreaming Disa, 5 år, bliver 6 i april, er med på holdet for anden gang. Bliver udover show brugt som allround hest, så alt fra dressur til ringridning.
Rides af Mie Nielsen.

Monster Kennedy 8 års vallak
Deltaget i shows siden 2016, hos DTF kun siden 2019
Monster bliver brugt som ride og kørehest.
Rytter/Ejer: Sussi Kimma Svendsen.

Connery 19.04.2006.
Freja Schjerning, 14 år. Part på Connery i 3 år.

Kaili er 14 år og har deltaget i 3 år. Ejes af Louise Læssøe, men bliver til show redet af Vicki Solvang Johansen. Kaili er præget all round hest, og bliver brugt til fastelavn ridninger, jagter og alt andet som byder sig på banen.

Camilla Rubin er hele holdets "maskot". Camilla er altid en hjælpende hånd på dyrskuerne, og til træningerne, både som praktisk gris, og som stand-in rytter/groom. Bidrager altid med hendes gode humør og hjælpende hånd, hvor der skulle være brug for det.

Showkuske:

Satin's Acacia, 8 års hoppe (kørehest), Kusk Bitten Greisen, Groom Rebecca Greisen.

Flemming Olsen kører med sin 2-spand på andet år i år.
Foran vognen har han Ida som er 9år, og Daylight af Sortemosegård (emma) på 8år.

Julie mader Von eberlein og Harvey:

Cirkeline Bloch og MC: