Aktiviteter / DTF Showteams / DTF Showteam Sjælland

DTF Showhold Sjælland

Vi fra det Sjællandske Show team er en blandet skare af ryttere, kuske og heste der er debutanter, erfarne og dem midt imellem.

Til træningerne går humøret højt samtidig med at vi har ambitionerne om at levere et godt og vellykket show. Vi elsker vores heste og vi elsker at snakke om deres særheder og gode sider. Her på holdet tager vi imod alle med smil og interesse, der er altid plads til en Tinker mere 😊

Vi mødes ved udgangen af det show år der er gået, for at finde på nye ideer og kostumer til næste års show sæson, her tager det typisk fart og de gode ideer er mange. For os handler det ikke om hvorvidt du har tusind års erfaring på hesteryg eller i en vogn, om din hest er ung eller gammel. For os handler det om, at kunne grine sammen, ride sammen og vise vores skønne stabile heste frem som et hold, så vi kan blive ved med at holde vores plads på de sjællanske dyreskuer og være dem folk snakker om efter vi er redet ud af de store ringe.

Ønsker du at blive en del af holdet, så ring eller skriv til Foreningens showansvarlige fra bestyrelsen Sussi Kimma Svendsen.  Du finder kontaktinformationen til hende HER :)

Er du på dyreskuerne hvor DTF Show Team Sjælland også er, enten med eller uden Tinker så kom endelig forbi stalden og snak med os 😊

Mange hilsner fra Showkoordinator på DTF Show Team Sjælland, Katja Damsgaard.

Vi søger ryttere og heste!

Vi laver hvert år et nyt program med nyt tema og musik.
Og vi har altid plads til flere nye ryttere og heste.

Vi træner 6-7 gange i løbet af foråret, primært i Roskilde, og alle kan være med.

Det eneste krav er at hesten er kåret i DTF og du selv er medlem af DTF.
Du må påregne et mindre gebyr for deltagelse (kostumer, showbokse osv)

Så hvis du syntes dette lyder som noget for dig og din hest - og du vil have en super oplevelse, dejlige minder, samt vise din skønne Tinker frem for en fyldt ring på Roskilde dyrskue, så er det nu du skal tilmelde dig og blive en del af DTF Showteam Sjælland.

Kontakt og Tilmelding skal ske til:

Showansvarlig i bestyrelsen

Showteamet 2022 består af:

Showkoordinator:

Flemming Anders Olsen med Daylight af Sortemosegaard og Ida

Cirkeline Bloch med MC

Showryttere:

Katja Damsgaard og Cormac Na Nog.
Max og jeg har dannet par siden April 2012 og har været deltagende på showholdet siden 2018. Vi glæder os hvert år til at være deltagende på de danske skuer rundt i hele landet.

Jeanette Nyboe Løje på Bakkegårdens junior wellington.
Jeg er 25 år, gift og har lige fået en datter i Januar 2022. Jeg bor i Rønnede på Sjælland
Junior er en stor dreng på snart 13 år. Jeg har haft ham siden han var 1,5.
Jeg rider primært dressur på ham. Men han er en bundstabil dreng, der kan det meste.

Mie Nielsen og Zadkiels Dreaming Disa.

Monster Kennedy 10 års vallak, vi har dannet par i snart 9 år.
Deltaget i shows siden 2016, hos DTF kun siden 2019
Monster bliver brugt som ride og kørehest.
Rytter/Ejer: Sussi Kimma Svendsen.

Annette Hedlund & Kamelen

Jeg har været med i Dansk Tinker Forening siden 2012, hvor jeg også red med på showholdet for første gang, på min daværende hest Valentins Emma. Jeg red med både i år 2012 og 2013, og holdt så en pause frem til Store Hestedag 2018 hvor jeg red med. Nu er jeg med igen, og jeg ELSKER at være en del af dette fantastiske hold! I år rider jeg på en 6 års hoppe, Cailin som i daglig tale bliver kald ’Kamelen’. Jeg glæder mig til endelig at komme ud og afsted igen på Roskilde Dyrskue og Store Hestedag!

Mette Jacobsen og Satin's Con Di Carl
Jeg ejer Satins Isabell, en hoppe på 3 år, som skal være min kommende showhest. Indtil hun er klar til at påbegynde sin ride uddannelse, rider jeg hendes far satins condi carl.

Anika Dunager og Satins Con Trast
Vi har dannet par siden 2015 hvor vi indtil nu har deltaget i stort set alle dyrskuer og kåringer vi kunne, så nu skal vi da også prøve showholdet. Tralle som han til dagligt kaldes bliver brugt i avlen og som køre/ride hest og yder altid sit bedste. Vi glæder os til mange shows med vores skønne racer samt fantastiske mennesker.

Michelle Olsson og Cillbarra Crackers (Skæg)
8 års vallak. Er med på showholdet for første gang, og bliver til dagligt brugt som ride og kørehest. Er kåret som dagens bedste samarbejdsvilje og dagens bedste vallak.

Isabella Mikkelsen og Sak Hagrid Of Romany Vanner.

Jeg er selv 15 år og og jeg rider på min vallak som er 5 år. Jeg har haft Sak siden han var 1 år. Sak bliver både brugt til dressur, tur, jagter og spring. Vi er med på showholdet for første gang i år, og vi glæder os!

Showkuske:

Satin's Acacia 10 år hoppe. Acacia har været i vores hænder siden siden 2016, og været på showholdet siden 2019. Hun bliver brugt som både kørehest og ridehest. Kusk: Bitten Greisen / Groom Rebecca Greisen

Cirkeline Bloch og MC,- Mc er en gammel cirkus hest på de danske dyrskuer gennem de sidste 12 år.

Flemming, Ida og Emma

Ida og Emma forspændt jagtvogn årgang 1900.
Jeg har kørt med heste og vogn siden 2004.