Avl / Medlemmernes Hingste / Satin´s Con Trast
Satin´s Con Trast

Satin´s Con Trast opfylder sundhedskravene for avlsgodkendelse i DTF og han har i 2018 opnået livsvarig bedækningstilladelse efter han også aflagde en brugsprøve til kåring.

Kåringsresultat: 237 Point = 1. Premium + STAR
Kåret MODEL i 2021
Typeindelt: COB
Aflagt brugsprøve: Lange liner bestået
Højde: 151 cm
PSSM1: Negativ
Farve: Brunbroget (Trefarvet)
Født: 2013

Er du til charme, selvtillid og en helt fantastisk udstråling så er Satins Con Trast måske lige noget for dig, en hingst af særdeles god type.

Tralle som han til dagligt kaldes er en stor bred fyr med en højde på 151 cm. Han er god som dagen er lang og har det skønneste sind. En dejlig rolig dreng i al omgang og han er fantastisk at have med i byen. Han er helt sikkert en hest med blikfang.

I 2018 blev han stillet til kåring i DTF og opnået 1. Premium + STAR med 237 point og tog dermed titlen som dk´s bedst kåret Tinker til dato, og fik livs lang bedæknings tilladelse og her deltog han også i brugsprøve for lange ligner og bestod med 133 point ud af 150. Han fik ydermere 10 ud 10 i samarbejdsvilje og en fremvisnings karakter på 9,5 og blev dagens bedste tinker. I 2021 deltog han i MODEL bedømmelse, som er en fornem tittel at have i avlen. Dommerne godkendte ham og er nu kåret MODEL. Han blev i 2021 også kåret i ICSNL og blev kåret 1. Premium med 149,5 point og hermed avls godkendt i begge foreninger. Han har ligeledes deltaget på adskillige dyrskuer og opnår altid max point og klare sig rigtig godt i fælleskonkurrencerne.

Tralle besidder gode bevægelser, dejligt taktfast skridt, rummelig og energisk trav samt en rummelig stor galop. Han bruges dagligt til kørsel, dressur og udstilling på diverse skuer. Og vil igen år kunne opleves på DTF showhold.

Tralles mor er den velkendte Satins Con Tikki som er mor til 3 kårede hingste i DK. Hun er den første hoppe i Danmark som har opnået titlen PREFERENT for sine afkom. Hun er også mor til Satins Condi Carl ligeledes kåret MODEL og Satins Royal Con Quest som begge og kendte i avlen. Hun mange flotte resulter bag sig.

Tralle har til nu leveret store afkom i forskellige farver og alle besidder det blideste sind og massere af hår.

Vedr. Bedækning:
Hoppen møder Uden Bagsko
Hoppen skal respektere elhegn og kunne håndteres.
Der gives rabat på 500 kr. Hvis man krydser en betalings bro. Ligeledes gælder rabatten ved flere hopper fra samme ejer til bedækning i samme sæson.

Pris: 4000 kr. + attest 500 kr. +opstaldning pr. Dag 30 kr.

Kontakt:
Anika Dunager