Avl / Medlemmernes Avlshingste / Solsøens Casey (Troldhøjgaard)
Solsøens Casey (Troldhøjgaard)
Solsøens Casey opfylder kravene i DTF's nye drejebog pr.1.1.12 og han har fået 1. premium + STAR til kåringen den 15. september 2013 - derfor har han opnået livslang bedækningstilladelse.

Kåringsresultat: 217 Point = 1. premium + STAR.
Typeindelt: COB
Aflagt brugsprøve: Bestået rideprøven med 68%
Løsspringning (2007): 9 i galop og 9 i teknik
Højde: 141 cm
PSSM1: Negativ
Farve: Sortbroget
Født: 2002

Solsøens Casey (Troldhøjgaard) kaldes i dagflig tale for Casey. Casey har det mest rolige temperament man kan forestille sig, han gør intet stort nummer ud af sig selv og på dyrskuerne bemærker man sjældent at der er en hingst med i flokken af Tinkere når vi kommer rundt. Casey er en erfaren gammel herre som har været i avlen i mange år, og han laver gennemgående afkom med god behåring.

Casey har et sind der skal opleves, så overvejer du at bruge Casey til bedækning skal du være velkommen til at kontakte os for et uforpligtende besøg, han har ry for at avle sit gode sind videre, hvilket absolut er en stor gevinst at få med ved sit kommende føl.

Vedr. Bedækning:

Casey står til rådighed for max. 3 hopper udefra i 2021.

Han bedækker kun kårede hopper som er frie for PSSM1.

Hoppen skal fremvise ren svaberprøve og møde uden bagsko.

Modtager kun håndterbare hopper.

Der bedækkes i stod. Casey behandler hopperne med respekt og lader hoppen være "den skrappe", bedækker kun når brunsten topper, og accepterer når hopperne siger fra. Han er kærlig overfor føl, og indtager hurtigt rollen som "papfar". Vi ser ham meget sjældent bedække, men indtil nu er der ikke kendskab til hopper som ikke har været drægtige i første forsøg, efter at have gået hos Casey i en fuld brunstperiode.

Pris: 3500 kr + attest: ca. 400 kr., inkl. 10 dages ophold, herefter 30 kr pr. døgn

Kontakt:
Tine Schmidt Mikkelsen - Bjerndrup, syd for Aabenraa