Aktiviteter / Dyrskuer og shows

Dyrskuer og shows

Covid-19 har været skyld i mange aflysninger, men nu hvor covid-19 restriktionerne er lempet har bestyrelsen i DTF planlagt et alternativ på Landsskuepladen i Herning sidst på sommeren 2021, Se her:

LANDSSKUEPLADSEN ER ÅBEN

Vi har i foreningen arbejdet på højtryk for at stable et skue på benene, da vi simpelthen mangler den hygge og det at have sin hest med på landsskuet bidrager til, og derfor holder vi nu vores eget lille skue!
Dette skue vil blive for alle medlemmer af DTF (Medlemmer der har passivt medlemskab kan også deltage) og deres heste hvad enten de er registreret/kåret i DTF, NSVT eller ICS og for heste i alle aldre og af alle køn!
Vi er så heldige at Jørgen Finderup vil komme og bedømme hestene samt fortælle om det mere specifikke ved racens eksteriør!
Der vil udover bedømmelser også blive afholdt et mønstringskursus hvor man kan få tips og tricks til hvordan man bedst fremviser sin hest! Gangartskonkurrence hvor de forskellige ekvipager bedømmes og rangeres efter ridelighed og bevægelse! Klargørings tips vil også blive delt med hinanden og her er der virkelig mulighed for at kunne lære hvordan du får din hest til at skinne!
Ud over de fede aktiviteter med hestene vil der selvfølgelig også være noget for de 2-benede! Vi sætter grill op og de store langborde findes frem så vi kan skabe vores helt egen landsskuefest!
For at tilmelde sig skal man udfylde den vedhæftede blanket og sende den til kasserer.dtf@gmail.com samt betaling inden d. 13. August!
Så vil du være med er det nu du skal få gang i tasterne og få sendt blanketten afsted!

Ses vi?

TILMELDINGSBLANKETTEN FINDES HER:

____________________________________________________________________
 DYRSKUER OG SHOWS

Medlemmerne i DTF nyder et stort socialt sammenhold rundt omkring på landets skuer og shows. Her bliver der konkurreret, heppet, snakket, hygget og alle hjælper alle. Vi gør alle et stort arbejde i at promovere vores race og det er da sjovest at være sammen om det.

Hvis du har lyst til at møde tinkerne eller selv gerne vil på skue, men mangler nogen at følges med, så brug vores regionssider på Facebook eller skriv til bestyrelsen. Så vil vi prøve at hjælpe dig videre.

Husk det er skuet/showet der inviterer og derfor også dem der bestemmer reglerne - dog har de fleste skuer/shows krav om at hesten skal været kåret/registreret i en dansk avlsforening under SEGES og i Danmark er der kun DTF indenfor racen. Vil du vide mere om kåring, så finder du vores kåringsregler her på siden under "Foreningen" og "Regler og vedtægter".

DTF har opstillet følgende retningslinjer for showteams på de større dyrskuer:
Retningslinjer for de store dyrskuer