Avl / Medlemmernes Avlshingste / Shadowfax

Shadowfax

Shadowfax opfylder sundhedskravene for avlsgodkendelse i DTF og han har i 2022 opnået livsvarig bedækningstilladelse efter han også aflagde en brugsprøve til kåring.

Kåringsresultat: 214 Point = 1. Premium + STAR
Typeindelt: COB
Aflagt brugsprøve: Rideprøve bestået med 68,8%
Højde: 142 cm
PSSM1: Negativ
Farve: Hvid
Født: 2017

Shadowfax, i daglig tale Shadow, er en hingst ud af nogle af verdens bedste irish cob/tinkere, heraf kan nævnes Hercules, Lloyds, Ironman og Petal. Der findes kun ham med de gener i Europa.
Importeret fra Irland.

Shadow er en ung fyr, fra 2017, målt til 142 cm ved kåring, målt hjemme til 147,5 cm, med et utrolig rolig temperament, super lærerig, nyligt tilredet på kort tid og udviser stort talent og overskud i ridningen, viser også talent indenfor spring hvilket vi vil udforske mere efter kåringen, men har allerede løssprunget ca 80 cm her hjemme med stor kapacitet.
Vil også senere på året blive tilkørt.
Shadow er en hingst med stor udstråling, wow faktor og ekstremt meget hovskæg som ikke ses særlig ofte.

Pssm1 negativ, CEM negativ, godkendt røntgen og spermtest, DNA bestemt og farvetestet - bærer af sort, grå og bærer af sabinogen. Registreret i Irish Cob Society Belgien.

Kåret ved Dansk Tinker Forening den 9. April med 214 point 1. Premium STAR, rideprøve godkendt med 68.8% og senere på året blive kåret ved Irish Cob Society Holland

Vedr. bedækning

Bedækningsvilkår:
Hopper møder uden bagsko, skal være håndterbar, da bedækning sker ved hånd af hensyn til sikkerhed for både heste og mennesker.
Hoppen skal desuden fremlægge ren svaberprøve, denne kan eventuelt også laves her, samt scanning. Ved egen betaling ved vores dyrlæge.

Pris: 3500,- + vejlende pris 475,- for bedækningsattest.
Ophold: .
10,- pr. Dag: Hvis hoppen kan nøjes med græs.
25,- pr. Dag: Hvis der skal fodres med wrap.
Rabat på 500,- ved flere hopper fra samme ejer, samt hvis der krydses en betalingsbro.

Hvis hoppen fodres med kraftfoder skal dette selv medbringes.
Vi har mulighed for græsfolde og fold uden meget græs, hvis hoppen ikke kan tåle det, istedet vil der fodres med wrap.

Hvis ikke hoppen scannes drægtig gives der gratis ombedækning indenfor samme år, dog skal ophold stadig betales.
Ophold er på eget ansvar, der vil indgå aftale om hvilken dyrlæge der skal bruges, hvis der skulle opstå akut behov for dyrlæge, på hoppeejers regning.
Der er daglig tilsyn til alle heste.

Se mere, billeder og videoer, på vores Facebookside Cobberne fra Stald Elinor

Befinder sig Midtjylland - Ejstrupholm

Der tages forbehold for ændringer

Kontakt enten ved via Facebookside eller på 2840 5866