Avl / Medlemmernes hingste

Medlemmernes hingste

Cillbarra Golden Vale - født i 2002 - 148 stg.

Cillbara Golden Vale opfylder kravene i DTF's nye drejebog pr.1.1.12 og han er kåret iflg. de gamle kåringsregler og har derfor bedækningstilladelse i 6 år fra 2010-2015.

Drejebogens resultater:

Røntgen
Spermtest

Golden er en super skøn hingst med hjertet på rette sted. Han har et fantastisk dejligt temperament, en udstråling man ikke kan stå for. Han er meget rolig og omgængelig og er i det hele taget nem af have med at gøre.
Golden har en unik farve, som ikke set så tit, hvilket også gør ham lidt speciel. Han er den første kåret avlshingst i Danmark med denne unikke farve.
Golden er født i Frankrig, men blev i slutningen af 2009 importeret til Danmark, af Jacob Lassen i Jylland. I 2014 fik jeg æren af at overtage ham og dermed flyttede han til Sjælland.

Golden er kåret i DTF i 2010 og ICS-NL 2010 hvor han har fået 1 premium.
 Golden har flere føl, forskellige steder rundt i hele Europa. Han er bærer af et creme gen, som betyder han avler føl i flere farve, han har bla. føl i disse farver: palomino, cremello, buckskin, rød, brune og sorte, både ens farvet men også broget. Han har også givet smokey black broget, smokey cream broget, splash broget og sikkert også andre, som jeg har glemt.

Bedækningspris 3.500kr  + attest til landscenteret 350kr
Fold/opstaldnings penge  25kr pr dag, medbringer hoppen føl ved siden 35kr pr dag.

- Alle bedækninger registres hos landscentret.
- Der bedækkes ved hånd.
- Hopper møder sunde, raske.
- Det forventes hoppen og evt føl respekterer el-hegn. De skal kunne håndteres i grime og træktov.
- Hopper møder uden bagsko.
- Hopper går på døgnfold, hvis årstiden tillader dette. Kræver hoppen foder, skal det medbringes, så der undgås foder skift.
- Hopper opstaldes på ejers ansvar. Der vil blive tilkaldt dyrlæge, hvis hingsteholder under opholdet føler det nødvendigt. (kontakt til ejer vil så vidt muligt ske inden)
- Gratis ombedækning af valgfri hingst på stutteriet - Hvis ikke hoppen er drægtig, er hun velkommen igen, enten samme år eller året efter. Dog skal der betale for ny attest og foderpenge.
- Der gives rabat på 500kr i bropenge, hvis man skal via Storebælt eller Øresunds broen.
- Der gives også rabat hvis der kommer flere hopper fra samme ejer.

Kontakt:

Stutteri Satin

Sanne Thomsen

Sønderupvej 17

4200 Slagelse

stutterisatin@gmail.com

3.500,00 DKK
Cillbarra Golden Vale - født i 2002 - 148 stg.